نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

احداث پیست کارتینگ پروژه ای است که نباید دست کم گرفته شود

احداث پیست کارتینگ پروژه ای است که نباید دست کم گرفته شود . این پروژه می تواند هزینه بر باشد و زمانبر  می باشد . پیست های کارتینگ معمولاً توسط سرمایه گذاران خریداری و اداره می شوند چرا که به عنوان مثال تملک 10 ماشین کارتینگ آماده به کار به تنهایی امری پر هزینه می باشد.

اگر شما تصمیم دارید برای احداث پیست کارتینگ خودتان دست به کار شوید بایستی تجربه ، زمان و سرمایه لازم را دارا باشید .

به طور خیلی خلاصه می توان احداث پیست کارتینگ بتنی که نسبت به آسفالت از هزینه کمتری برخوردار است را به بخش های زیر تقسیم نمود:

مرحله 1 – داشته هارا بررسی کنید

نیاز های بازدید کنندگان را ارزیابی کنید ، پیست کارتینگ شما چقدر می خواهد وسیع و پهناور باشد ؟ آیا می خواهید برای احداث پیست کارتینگ از تمام مساحت زمین خود استفاده نمایید؟ و …

معمولاً طول پیست کارتینگ از 300 متر شروع می شود بنابرین بسته با طراحی پیست میزان مساحت مورد نیاز زمین خودرا محاسبه کنید .

 

مرحله 2 – زمین را آماده کنید

مسیری که پیست کارتینگ شما می خواهد طی کند را مشخص کنید . با استفاده از گچ و مقداری تخته چند لایه دو طرف مسیر پیست را محدود نمایید سپس مسیر مشخص شده را به عمق 15 سانتی متر حفر کنید ، بین 2 یا 3 سانتی متر را با شن و ماسه پر کنید.

اکنون زمان ریختن بتن است ، بتن را در تمامی سطح پیست بر روی ماسه ها ریخته ، صاف و یکدست نمایید و صبر کنید تا سخت شود.

 

مرحله 3 – محصور کردن و ایمن کردن مسیر

شما نیاز دارید تا مسیر پیست کارتینگ را با به کار بردن مواد محافظ برای مقابله با خطرات احتمالی ایمن نمایید  بهترین ، ارزان ترین و معمول ترین وسیله برای اینکار استفاده از تایر های فرسوده است ، تایر ها را کنار هم و در امتداد مسیر پیست پچینید آگاه باشید که بیشتر تصادفات و برخورد ها در پیچ ها رخ میدهد  بنابرین در این قسمت از قرار دادن تایر های بیشتر دریغ نکنید.

در نقطه اوج پیچ ها  و پشت تایر ها مقداری گراویه ریخته تا اگر بر حسب تصادف راننده ای از مسیر خارج شد در گراویه ها متوقف شود .

جلوی سکوی تماشاچیان را با استفاده از فنس های فلزی ، پلاستیکی و یا دیگر فنس های معمول پوشش دهید تا کاملا این دو قسمت از هم مجزا شوند.

 

مرحله 4 – مسیر را مشخص کنید

با استفاده از رنگ سفید کناره های مسیر پیست را ر رنگ آمیزی کنید تا راننده ها در سرعت با مسیر را راحتتر تشخیص داده ، در پیچ ها هم با استفاده از رنگ های ترکیبی مانند قرمز-سفید و یا سفید-زرد توجه رانندگان را بیشتر به پیچ جلب کنید.

مسیر Pit Lane  را نیز از همین طریق مشخص نمایید.

احداث پیست کارتینگ

 

مرحله 5 – ساخت سکوی تماشاچی

در مسیر هایی که رانندگان از هم بیشتر سبقت می گیرند و دید بهتری نسبت به پیست وجود دارد با توجه به محل قرار گیری آفتاب سکوی تماشاچی به نسبت میزان بازدید کنندگان پیست خود سکوی تماشا ایجاد کنید . فکر بسیار هوشمندانه ای است که با پذیرایی به استقبال تماشاگرانی که به تماشای رانندگی دوستان یا خانواده خود نشسته اند بروید.

 

مرحله 6 – ساخت مکان سرویس و نگهداری کارت ها

شاید مهمترین رکن مجوعه شما کارت هایی است که در آن می باشد ، مکانی برای سرویس و نگهداری آنها امری ضروری و حیاتی می باشد .

بنابرین با ساخت فضایی مسقف با امکانات فنی مناسب جهت سرویس و نگهداری کارت ها می توان شرایطی مطلوب را برای این ماشین ها فراهم کرد.

این مراحل فقط بخشی از نکاتی برای احداث پیست کارتینگ است که باید با دقت انجام شود.

 

ایران کارتینگ می تواند از صفر تا صد برای احداث پیست کارتینگ به صورت مشاور در کنار شما باشد ، برای اطلاع از نحوه همکاری با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =