نوشته شده در یک دیدگاه

پیست های کارتینگ مشهد

1. پیست کارتینگ ارشاد مشهد

یکی از بزرگترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد پیست ارشاد است که حدود 20 سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد و در مجموعه ای به وسعت 7000 مترمربع در منطقه‌ای سرسبز قرار گرفته است.

کارتینگ مشهد

پیست کارتینگ ارشاد از طولانی‌ترین پبست‌ها محسوب می‌شود و مدت زمانی که می‌توان برای هر راند تخمین زد، چیزی حدود 6 تا 8 دقیقه زمان است. البته استفاده از این پیست تنها برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز می‌باشد.

این مجموعه با ایجاد محیطی امن، آب‌وهوایی خوب و محیطی مناسب برای نشستن همراهان و استفاده از خدمات کافی‌شاپ، امکان حضور برای تمام رده‌های سنی‌ مختلف و استفاده هم‌ زمان برای آقایان و بانوان را فراهم کرده است.

از دیگر امکانات باشگاه کارتینگ ارشاد مشهد

از دیگر تفریحات ورزشی این مجموعه می‌توان به زمین اسکیت، والیبال، تنیس و میدان اسب‌سواری اشاره کرد و این مجموعه علاوه‌بر آموزش در حوزه کارتینگ، به آموزش در حوزه اسب‌سواری نیز می‌پردازد.

ساعت کاری مجموعه : این باشگاه همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 21:30 شب در خدمت شما عزیزان بوده به غیر از روزهای شنبه که تعطیل میباشد.

آدرس : مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، بعد از پل پرتوی، دوراهی طرقبه شاندیز، سمت راست، مجموعه سوارکاری و کارتینگ ارشاد

تلفن:  09151152092


2. پیست کارتینگ آزادی مشهد

کارتینگ مشهد

مجموعه ورزشی آزادی که در منطقه تفریحی شهر مشهد واقع شده است دارای یکی از استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد میباشد که فاصله کمی با چالیدره دارد. این پیست با 5هزار متر مربع مساحت، امکانات دیگری مثل کافی شاپ ، رستوران و سرگرمی هایی مانند پینت بال نیز دارد.

در این پیست می‌توان دریفت ترایک را هم تجربه کرد و استفاده از آن برای عموم علاقمندان آزاد است و همه روزه پذیرای حضور طرفداران این ورزش مهیج می باشد که البته امکان استفاده خانوادگی نیز وجود دارد. کارتینگ آزادی مشهد در منطقه ییلاقی و خوش‌ آب‌و‌هوای طرقبه قرار دارد. پارکینگ اختصاصی رایگان، کافی‌شاپ و فضای تفریح در این مجموعه فراهم شده که می‌توانید تجربه‌ای هیجان‌انگیز و شاد را همراه خانواده داشته باشید.

ساعت کاری مجموعه : مجموعه آزادی از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است.

آدرس  کارتینگ آزادی مشهد : ابتدای جاده طرقبه، بعد از پمپ بنزین، روبه‌روی سازمان تامین اجتماعی

شماره تماس : 09037504135


3. پیست کارتینگ جام جم نوین مشهد

کارتینگ مشهد

مجموعه تفریحی ورزشی جام جم شاندیز یک پیست کارتینگ بسیار عالی دارد که یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ مشهد می باشد و به همین خاطر این مجموعه در مشهد معروف شده‌ است.

پیست کارتینگ جام جم شاندیز با فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع یکی از مجهزترین پیست‌های استاندارد کارتینگ مشهد است، که دارای تسهیلاتی همچون پارکینگ اختصاصی رایگان، کافی‌شاپ، فضای تفریح و لمکده می باشد.

علاوه‌ بر این با دارابودن سالن‌های چندمنظوره مختلفی چون سالن فوتسال، فوتبال، والیبال ، بسکتبال و… محیط ورزشی مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش است. در نتیجه شما می‌توانید علاوه‌بر ماشین‌سواری و کارتینگ به دیگر ورزش‌های مورد علاقه خود نیز بپردازید. و البته پیست کارتینگ جام جم شاندیز محیط مناسبی هم برای آقایان و هم برای بانوان است و محدودیت خاصی ندارد.

لازم به ذکر است در پیست کارتینگ جام جم شاندیز قبل از ماشین‌سواری، آموزش‌های لازم و استاندارد را به شما می‌دهند تا شما یک تجربه مهیج از کارتینگ داشته باشید. همچنین می‌توانید هر تعداد دور که می‌خواهید با ماشین کارتینگ بزنید و از سرعت بالا لذت ببرید.

ساعت کاری مجموعه : این پیست در تمامی روزها به جز ایام تعطیلی رسمی از ساعت 10 صبح تا 10 شب به‌صورت یکسره برای گذراندن اوقات مفرح باز است.

آدرس: پیست کارتینگ جام جم در انتهای بزرگراه وکیل‌ آباد و ابتدای جاده شاندیز روبه‌روی نمایندگی سایپا قرار دارد.

شماره تماس : 09352228742


4. پیست قهرمانان کارتینگ مشهد (شهربازی الماس شهر )

کارتینگ مشهد

پیست کارتینگ قهرمانان ( شهربازی الماس شهر ) در بلوار خیام شمالی واقع شده است. این مکان یکی از نه تفریح و سرگرمی در محله وحدت مشهد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز تفریحی گردشگری مانند سرزمین عجایب، موزه علوم و مجتمع الماس شرق و همچنین پارک ساحلی آفتاب مشهد، منطقه گردشگری سپاد، شهربازی قهرمانان الماس شهر، بازار میوه و تره بار سپاد مشهد و بازار بزرگ بین المللی سپاد قرار گرفته است.

ساعت کاری مجموعه : طبق ساعت کاری شهربازی الماس شهر

آدرس : استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار خیام شمالی

تلفن تماس: 09158218189


5. پیست اتکا کارتینگ مشهد

کارتینگ مشهد

کارتینگ اتکا در بزرگراه بسیج مشهد واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی فروشگاه اتکا ثامن الحجج (ع) و پایگاه قطار شهری غدیر قرار گرفته است. با توجه به نزدیکی این مکان به ایستگاه مترو غدیر، برای دسترسی راحت‌تر می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به آن استفاده کنید.

ساعت کاری مجموعه :

آدرس: مشهد بعد از پل غدیر نرسیده به پدافند هوایی پارکینگ فروشگاه اتکا (انتهای نخریسی)

تلفن: 09374200406


6. پیست کارتینگ و سافاری مجموعه تفریحی پارک آکام مشهد

کارتینگ مشهد

منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره در 17 کیلومتری شهر مشهد در انتهای جاده طرقبه و در 2کیلومتری جاده نغندر قرار گرفته است که با احداث پیست کارتینگ و سافاری، مجموعه تفریحی پارک آکام مشهد به یکی از مناطق مهم گردشگری شهر مشهد تبدیل شده است. تنوع جاذبه های گرشگری این مجموعه به قدری است که تمام سنین را مجذوب خود می کند و محدودیتی برای ارائه خدمات همزمان به بانوان و آقایان را ندارد. سافاری و کارتینگ از تفریحات لذت‌بخش در منطقه چالیدره مشهد است که طرفداران زیادی دارد.

سافاری

شما سوار خودرویی با امکانات محافظتی می‌شوید و با آن به مسیری می‌روید که حیوانات و یا طبیعت را ببینید. سافاری نوعی طبیعت‌گردی ویژه با ماشین ویژه است. مسیر سافاری چالیدره طرقبه مشهد ۴کیلومتری است که از تپه‌های بلند و کوتاه تشکیل شده است. ماشین‌هایی که برای این مسیر آماده شده‌اند، لنکروز هستند و مدت زمان این تفریح ۱۰ دقیقه می باشد.

کارتینگ سواری

در بخشی از مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره، کارتینگ راه‌اندازی کرده‌اند. هیجان مسابقه‌ای سرعتی حسابی حالتان را جا می آورد. در پیست کارتینگ آکام هم مثل همه تفریح‌های دیگر این پارک بزرگ خیالتان از ایمنی راحت باشد و از طرفی تمامی ماشین‌ها و وسایل تفریحی بروز هستند. این مجموعه یکی از حرفه ای ترین پیست های کارتینگ مشهد میباشد.

از دیگر امکانات تفریحی پارک آکام چالیدره میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

باگی سواری چالیدره ، موتور ATV ، سد چالیدره طرقبه ، دریاچه چالیدره ، پارکینگ چالیدره ، ترن ، ماهیگیری در چالیدره ، قایق سواری و قایق پدالی ، بانجی جامپینگ ، فونیکولار ، تله سیژ چالیدره ، پل معلق چالیدره ، زیپ‌لاین ، زورب بال چالیدره ، لمکده و چایخانه چالیدره و …

ساعت کاری مجموعه : همه روزه

آدرس: 17 کیلومتری شهر مشهد در انتهای جاده طرقبه و در 2کیلومتری جاده نغندر

تلفن:


7. پیست دریفت ترایک امیر

کارتینگ مشهد

کلاب دریفت امیر در محله کوی پلیس مشهد و بلوار جمهوری اسلامی، بعد از میدان غدیر واقع شده است. این مکان یکی از تفریحگاه های محله کوی پلیس مشهد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجموعه تفریحی و گردشگری باغ گیاه‌شناسی مشهد قرار گرفته است.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار جمهوری اسلامی، بعد از میدان غدیر

تلفن تماس: 09151274861

 

برای آشنایی با بهترین پیست های تهران اینجا کلیک کنید

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

پیست های کارتینگ تهران

پیست های کارتینگ تهران

بهترین پیست های کارتینگ تهران

1 پیست کارتینگ آزادی تهران

پیست کارتینگ آزادی (فرمولا) یکی از بهترین پیست های کارتینگ تهران میباشد که واقع در ضلع شرقی استادیوم آزادی در اوایل سال 1381 جنب پارکینگ شماره 13 در زمینی به مساحت 30 هزارمتر مربع احداث شد.

پیست آزادی

این مجموعه بزرگ و منحصر بفرد در خاورمیانه، با حمایت یکی از بزرگترین سازندگان موتور در جهان بنام Rotax ساخته شده است. کارخانه موتور روتکس قهرمان مسابقه های بین المللی کارتینگ در سطح دنیاست و طراحی نقشه پیست فرمولا (پیست کارتینگ آزادی) با تأیید مهندسان این شرکت ایتالیایی به مرحله ساخت و اجرا رسیده است.

سیستم تایم گیری پیست کارتینگ آزادی توسط یکی از معتبر ترین کمپانی های اروپایی در این زمینه با نام SMS-TIMING طراحی و اجرا شده است. از جمله امکانات این سیستم می توان به ثبت رکورد هر مسابقه، مقایسه با رکورد سایر شرکت کنندگان، مقایسه رکوردهای هر فرد در طول سال اشاره نمود. این فقط یکی از ویژگی های پیست کارتینگ آزادی محسوب میشود.

طول این پیست 800 متر و عرض آن بین 8 تا 10 متر می باشد. هم اکنون مجموعه و پیست کارتینگ آزادی در طول هفته، همه روزه از ساعت 10 صبح الی 24 شب میزبان رانندگانی است که با ماشین های اجاره ای یا ماشین های شخصی به تمرین و تفریح می پردازند و سرعت را با لذت و هیجانی وصف نشدنی تجربه می کنند.

شماره تماس ها: 09121900900 _ 02144174242

آدرس: تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره 13-پیست کارتینگ آزادی

ساعات کاری: همه روزه 10 الی 24


2 پیست بین المللی پرند تهران

پرند

یکی دیگر از بهترین پیست های کارتینگ تهران یا حتی ایران، پیست بین المللی پرند میباشد. اگر می خواهید یک تفریح هیجان انگیز را در تهران تجربه کنید ما پیست بین المللی پرند را به شما معرفی میکنیم که در بخش ورودی شهر پرند قرار دارد. پیست بین المللی پرند یکی از مجهزترین، استانداردترین و بزرگ ترین پیست های کارتینگ موجود در خاورمیانه میباشد و توسط یک شرکت اتریشی طراحی شده است. این پیست در اصل بخشی از مجموعه بزرگ ورزشی و تفریحی پرند محسوب می شود که استاندارد های فدراسیون جهانی اتومبیل رانی در طراحی آن رعایت شده است. مجموعه ی ورزشی تفریحی پرند در زميني به وسعت 21 هكتار و با طول 1712 متر در ابتداي ورودي شهر پرند و جنوب دانشگاه آزاد اسلامي قرارگرفته است.

پرند اولین مجموعه‌ی تفریحات ورزشی، موتوری و سرگرمی خانواده در ایران است و در طراحی منحصر به فرد آن، استانداردهای بین المللی با همولوگ A و امکان برگزاری مسابقات بین المللی صورت گرفته است.

کارتینگ پرند به دو پیست هم زمان و قابل استفاده برای سه منظور “ریس”، “رنتال”، “ریس/رنتال” مجهز است. ماشین های استفاده شده در این مجموعه به دو دسته رنتال معمولی و حرفه ای تقسیم می شوند که افراد با توجه به میزان مهارت شان می توانند از آن ها استفاده کنند. جالب است بدانید که در این پیست به صورت دوره ای مسابقات کارتینگ نیز برگزار می شود که تماشای آن می تواند بسیار هیجان انگیز و مفرح باشد. در این مجموعه علاوه بر بخش کارتینگ امکاناتی نظیر رستوران، کافه، گیم نت، میز و راکت پینگ پنگ، فوتبال دستی و… برای ساختن یک روز لذت بخش آماده است.

خصوصیات پیست کارتینگ بین المللی پرند:

  1. فروشگاه کارت و لوازم جانبی
  2. سیستم زمان گیری الکترونیکی
  3. دارای 24 پیچ در طول پیست
  4. مدرسه کارتینگ با سطح B برای اولین بار در کشور
  5. محیطی مناسب جهت حضور خانواده ها
  6. برگزاری برنامه ها و جشن های منطقه ای
  7. جذب رانندگان حرفه ای جهت عضویت در کلوپ مجموعه
  8. ظرفیت پارکینگ کارت : 90 عدد
  9. تعداد محل نگهداری کارت ها (paddock) : 70 عدد

ساعت کاری مجموعه :

یک شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 24

پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 11 الی 24

(در صورت تعطیلی رسمی روزهای شنبه، مجموعه فعال میباشد.)

محدودیت سنی: افراد بالای 11 سال

آدرس: تهران، اتوبان تهران ساوه بعد از عوارضی دوم

تلفن تماس: 09226966892 _ 02156933256 _ 09214124242


3 پیست کارتینگ فراسا تهران

بعد از پیست کارتینگ آزادی و پرند نوبت به پیست فراسا میرسد. کارتینگ فراسا در منطقه خوش آب و هوا و گردشگری اوشان و فشم تهران واقع شده است. این کارتینگ یک پیست خانوادگی میباشد که خانواده ها همراه هم میتوانند به این پیست رفته و علاوه بر امکانات ورزشی کارتینگ فراسا از رستوران و امکانات رفاهی این مجموعه نیز استفاده کنند. قرار گیری این پیست در منطقه ای خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا لذت کارتینگ سواری را دو چندان میکند و یکی از زیبا ترین پیست های کارتینگ تهران میباشد.

در مجموعه کارتینگ فراسا که دارای رستوران و کافی شاپ فوق العاده‌ای نیز می‌باشد، تمامی لوازم و تجهیزات ایمنی کارتینگ از جمله کلاه ایمنی و… به رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده می‌شود. در پیست کارتینگ فراسا که عرضی زیادی نیز دارد، می‌توانید با اطمینان کامل و بدون هیچ خطری رانندگی کنید.

آدرس: تهران ، شمیرانات، بخش رودبار قصران و خیابان اوشان فشم واقع شده است. (جاده لشکرک، 7 کیلومتر بعد از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان،نزدیک پمپ بنزین)

تلفن تماس: 02126521316 _ 02126521343

ساعات کاری: با هماهنگی


4 پیست کارتینگ دانیال تهران

پیست مجموعه ورزشی دانیال را می توان از جمله بهترین پیست های کارتینگ تهران به شمار آورد و آقایان و بانوان می توانند در سانس و ساعت های کاری مذکور از خدمات پیست کارتینگ آجودانیه استفاده نمایند. از دیگر امکانات مجموعه ورزشی تفریحی دانیال می توان به باشگاه پینت بال اشاره کرد که مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده است و همچنین این مجموعه ورزشی دارای کافی شاپ و رستوران نیز می باشد. مجموعه ورزشی دانیال اقدسیه دارای پارکینگ اختصاصی می باشد و وجود پارکینگ اختصاصی در مجموعه ورزشی دانیال اقدسیه سهم بسزایی در تسهیل استفاده از امکانات مجموعه ورزشی دانیال ایفا می کند. پیست کارتینگ دانیال اقدسیه از بهترین و به روزترین پیست های کارتینگ تهران به شمار می آید که ماشین های کارتینگ Birel2016 ساخت ایتالیا که از جمله بهترین ماشین های کارتینگ محسوب می گردند در آن مورد استفاده قرار گرفته است و این پیست بر اساس استانداردهای روز دنیا راه اندازی گردیده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارتینگ، استفاده آقایان و بانوان از پیست به طور همزمان است و مسیر 480 متری آن یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای کارتینگ در کشور به شمار می‌رود. در این پیست همچنین، کلاس‌های آموزشی برای افراد علاقه‌مند در تمامی سنین برگزار می‌شود.

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 16 الی 22 _ پنجشنبه، جمعه 14 الی 22

آدرس: تهران – اقدسیه – خیابان شهید سباری ( آجودانیه ) – انتهای کوی سیزدهم شرقی – مجموعه فرهنگی ورزشی میثاق

تلفن تماس: 22810153-22810152


5 پیست کارتینگ موزه خودرو تهران

موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1382 افتتاح شد و پیست کارتینگ موزه خودرو، جزو اولین پیست های کارتینگ تهران به حالت سرپوشیده است که می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین پیست های کارتینگ تهران برشمرد. این پیست در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع احداث شده‌ است و تمامی آموزش اولیه استفاده از کارت‌ها در آن رایگان است. سالن نمایش 3 هزار متری، سالن بازی‌های کامپیوتری، بیلیارد و فوتبال دستی، کافی‌شاپ، فست‌فود، فروشگاه لوازم مخصوص کارتینگ و فروشگاه ماشین‌های رادیو از دیگر بخش‌های پیست کارتینگ موزه خودرو تهران است.

شرایط استفاده پیست کارتینگ موزه خودرو

  • خرید بلیط موزه برای دسترسی به قسمت کارتینگ اجباری است.
  • امکان استفاده از پیست کارتینگ بدون نیاز به گواهینامه رانندگی برای بانوان و آقایان
  • هر مرحله کارتینگ در این پیست به طور متوسط شش دقیقه می باشد.

امکانات ویژه پیست کارتینگ موزه خودرو

  • آموزش اولیه استفاده از پیست و ماشین‌ها به‌صورت رایگان
  • ارائه کلاه ایمنی و تجهیزات مورد نیاز به صورت رایگان
  • وجود پارکینگ اختصاصی در محل با پرداخت هزینه جداگانه
  • دارای مدرسه كارتينگ با هدف استعداديابي و پرورش رانندگان حرفه اي و برگزاري مسابقات قهرمان كشوري
  • سالن بازي هاي كامپيوتري بيليارد و فوتبال دستي
  • كافي شاپ و فست فود
  • فروشگاه لوازم كارتينگ
  • فروشگاه ماشين هاي راديو كنترل

ساعت کاری: این پیست، روزهای شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 8 شب است و در روزهای آخر هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب است.

تلفن تماس: 09354174242

آدرس: تهران، کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج، خیابان 25، جنب مرکز خرید سپه


6 پیست کارتینگ شهربانو تهران

 

کارتینگ شهربانو تنها کارتینگ اختصاصی بانوان در تهران است که در مجموعه شهربانو بوستان ولایت واقع شده است. این مجموعه با دیواره‌های بلند از دیگر قسمت‌های بوستان ولایت جدا شده تا تمامی دخترها و خانم های ایرانی به راحتی و با آزادی کامل، بتوانند در این مجموعه ساعت های خوشی را بگذرانند، به واسطه همین شرایط تمامی فعالیت های این مجموعه نیز توسط بانوان فعال و متخصص به انجام می رسد.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو منطقه 19 تهران یکی از پارک های اختصاصی بانوان در تهران است که دارای فعالیت های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و ورزشی نظیر فوتبال، والیبال و استخر شنا می باشد و امکانات تفریحی نظیر پیست کارتینگ اتومبیل رانی و پیست دوچرخه سواری نیز در آن در نظر گرفته شده است.

ساعت کاری: شنبه الی پنج شنبه 8:30 الی 19

تلفن: هماهنگی قبلی با شماره تلفن های 88663865 – 55460876-55460120

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، اتوبان جوانه، بوستان ولایت، مجموعه شهربانو


7 پیست کارتینگ یخی یا غرب تهران

کارتینگ دریاچه چیتگر، یکی دیگر از پیست های کارتینگ تهران می باشد که کاملا مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. این پیست که در غرب دریاچه قرار دارد، اولین کارتینگ روی یخ مصنوعی ایران به حساب می‌آید. برای استفاده از پیست دریاچه چیتگر باید سن شما بیشتر از 12 سال و وزنتان کمتر از 110 کیلوگرم باشد.

علاوه بر کارتینگ می‌توانید از تفریحات جذاب دیگری مانند بام‌لند، سرزمین واقعیت مجازی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، شهر بادی، فوتبال دستی، اسکای فلایر و… استفاده کنید یا از پیاده‌روی در کنار دریاچه و امکانات آن لذت ببرید.

ساعات کاری: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18، پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 23

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)

تلفن تماس: 02122424557 _ جهت اطلاعات بیشتر با شماره گویا 24557 تماس بگیرید

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

شرایط اختصاصی متقاضیان تأسیس پیست کارتینگ

تاسیس پیست کارتینگ

مقدمه:

کارتینگ یکی از رشته های ورزشی موتوری است که در سال 1959 توسط آرت اینگل، فضانورد آمریکایی اختراع شد، پیست کارتینگ معمولاً بعنوان قدم اول در مسیر رسیدن به ورزشهای اتومبیلرانی به شمار می آید که بعنوان رشته مادر اتومبیلرانی نام گرفت و ورزشکار میتواند لذت رانندگی را تجربه کند، مسابقات این رشته ورزشی بصورت انفرادی و تیمی در سطح بین المللی و جهانی برگزار میگردد. ادامه مطلب

نوشته شده در 2 دیدگاه

نکاتی برای سرویس و نگهداری ماشین کارتینگ

تعمیر و نگهداری ماشین کارتینگ

نکاتی برای سرویس و نگهداری ماشین کارتینگ

“پیشگیری بهتر از درمان” این جمله ای هستش که بیشتر اوقات در مباحث پزشکی پیرامون بدن انسان می شنویم اما این جمله یا بهتر بگوییم این شیوه تفکر در همه قسمت های زندگی انسان کاربرد مثبت دارد و به صورت تخصصی در رشته کارتینگ ، مهمترین و قسمت شیوه نگهداری ماشین کارتینگ می باشد.

در این مقاله به صورت کوتاه و گذرا به نکاتی درباره سرویس و نگهداری ماشین کارتینگ می پردازیم:

نظافت ظاهری کارت:

نخستین امری که به ظاهر اهمیت کمی دارد و حتی شاید بی اهمیت جلوه کند تمیز بودن کلی کارت می باشد.

نظافت کارت باعث می شود نقایص و ایرادات جزئی که پشت کثیفی ها پنهان شده اند نمایان شده و همچنین این کار باعث طول عمر بیشتر قطعات فلزی می شود، به عنوان مثال رطوبت موجود در گل و لای چسبیده به کارت هرچند ناچیز است اما در طولانی مدت باعث اکسید شدن قطعات می شود.

 

تعمیر کارتینگ

 

تنظیم باد تایر ها:

تنظیم باد تایر کارت بسته به محل جغرافیایی پیست و فصل متغییر می باشد و بین فشار 6 الی 21 psi قابل نظیم می باشد. در نگهداری ماشین کارتینگ بدیهی است کمتر یا بیشتر بودن فشار لاستیک تاثیر مستقیم بر فرمان پذیری و سلامت کارت طی مرور زمان دارد.

انجین:

به طور کلی نیاز دارید تا بسته به نوع انجین نصب شده بر روی کارت خود کارهای زیر را به انجام برسانید :

1- تنظیف فیلتر هوا به صورت مداوم

2-تعویض روغن موتور پیش از زمان موعود

3-تعویض روغن گیربکس

کیفیت روغن موتور و گیربکس سهم بسزایی در کاهش استهلاک و افزایش راندمان و طول عمر انجین کارت را دارد بنابراین از استفاده از روغن های بی کیفیت و ارزان قیمت جداً پرهیز نمایید.

 

سیستم ترمز:

یکی از مهمترین های نگهداری ماشین کارتینگ بازدید برنامه ریزی شده و مرتب از سیستم ترمز است ، (به عنوان مثال برای هر تمرین ، هفتگی و یا ماهیانه) باعث می شود علاوه بر بالا بردن ایمنی ، سهم زیادی در بالا بردن روحیه شما در هنگام رانندگی داشته باشد . داشتن یک ترمز قابل اتکا جسارت زیادی به راننده برای طی کردن سریعتر مسیر پیست می دهد.

قسمت های مهم و مورد نیاز بازدید شامل : روغن ترمز ، سیم ترمز ، اتصالات ، دیسک ها و خود پدال ترمز می باشد.

 

تایر:

تاثیر عمده تعویض تایرهای کارت بیشتر هنگام رانندگی محسوس می باشد. تمامی تایر های استاندارد دارای دو خصیصه مهم می باشند.

1- خطوط رنگی که نشان دهنده نو بودن تایر می باشد.

2- حفره هایی که در قسمت پهن تایر جاگذاری شده اند که نشانگر میزان ساییدگی تایر می باشد ، هر چقدر عمق حفره کمتر باشد مدت کمتری از عمر مفید تایر باقی است .

برای آشنایی با روش صحیح جا انداختن لاستیک کارتینگ کلیک کنید.

 

تعمیر ماشین کارتینگ
تعمیر کارتینگ

 

فلاپ ها ( بادی کیت ):

سفت ، محکم و سالم بودن بودن فلاپ ها (Body kit) علاوه بر زیبایی باعث کم سر و صدا بودن و نرم تر احساس شدن کارت می باشد که بیشتر تاثیر این امر روانی می باشد.

– پیچ ها و اتصالات

پیج ها و اتصالات همچون سیستم ترمز نیازمند توجه و برنامه ریزی برای چک کردن می باشند ، تقریباً همه ی پیچ های کارت مهم هستند و باید همیشه به میزان مورد نیاز سفت شده باشند.

مهمترین قسمت ها شامل : سیستم جلو بندی ، سیستم ترمز ، پیچ و مهره های انجین و دسته موتور ، پیچ و مهره های سینی شاسی ، پیچ و مهره های رینگ و توپی ها

 

دنده زنجیر:

یکی از دقیق ترین بخش های ماشین کارتینگ بخش انتقال نیرو می باشد که نیازمند توجه ویژه ای می باشد.

نکته های زیر را به یاد داشته باشید:

هیچگاه نگذارید دنده زنجیر ها به مرز تیز شدن برسند (سعی کنید از دنده زنجیر های سخت استفاده کنید)

میزان بودن و صاف بودن محل قرارگیری دنده زنجیر های نصب شده بر روی انجین و محور امری حیاتی و بسیار حائز اهمیت می باشد شدت شل و یا سفت بودن زنجیر معمولا باید بین 1 تا 1.5 سانت از مرکز زنجیر باشد.

 

گریس کاری یاتاقانها  :

معمولاً یاتاقان های مورد استفاده در کارت ها از نوع گریس خور می باشند ، تزریق به موقع گریس به یاتاقان های کارت باعث سالم ماندن و عملکرد بهتر محور عقب میشود ، فراموش نکنید به صدای ماشین کارتینگ خود خوب گوش کنید یکی از علائم خالی بودن و مستهلک شدن یاتاقان ها صدای دلخراششان می باشد.

 

لوازم جلوبندی:

تاحالا شنیدین میگن فلان ماشین فرمونش با انگشت میچرخه؟! این بند هم درباره همین می باشد.

حتما و حتما اتصالات سیستم و لوازم جلوبندی ماشین کارتینگ خود را در بهترین حالت نگاه دارید ، طبق ها و اتصالات مربوط به آن همیشه در گزند زنگ زدگی می باشد.

دقت کنید که POS ها و بلبرینگ ها همیشه تمیز، نرم و معطف باشند.

 

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

بررسی اولین ماشین کارتینگ دو نفره ایران

ماشین کارتینگ دو نفره

ویژگی های ماشین کارتینگ دو نفره ایران کارتینگ

مهمترین دلیل حضور مشتریان و مهمانان در پیست کارتینگ ، تجربه رانندگی و هیجان است که با ماشین های کارتینگ از دیرباز تاکنون انجام شده است ، اما بعضی از گروه های سنی و افراد با چثه های کوچکتر امکان رانندن ماشین های رنتال را به تنهایی ندارند و در صورت انجام اینکار از کنترل لازم بروی کارت و ایمنی کافی جهت حفظ سلامت خود برخوردار نیستیند. به همین دلیل مجموعه ایران کارتینگ برای اولین بار در ایران تصمیم به ساخت ماشین کارتینگ دو نفره گرفت. در این مقاله مشخصات و خصوصیات این کارت دو نفره را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

ادامه مطلب

نوشته شده در 2 دیدگاه

آشنایی با روش صحیح جا انداختن لاستیک کارتینگ

لاستیک رپتور

در این مقاله  به نکاتی که پیش از جا انداختن لاستیک کارتینگ باید بدانید پرداخته شده ، موردی که بسیار مهم است و در صورت رعایت نکردن صدمات جبران ناپذیری به فرد و یا افراد وارد می نماید.

ادامه مطلب

نوشته شده در یک دیدگاه

سوالات متداول درباره کارتینگ ( karting )

سوالات متداول کارتینگ

در این مجموعه مقالات به سوالاتی که معمولاً در ورزش karting متداول هست پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید درصورت نیاز پرسش خودرا در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اولین فرصت پاسخگو باشیم.

تفاوت بین Kart و Go Kart چیست؟

در واقع هیچ تفاوتی وجود ندارد ، اکثر مردم از هر دو کلمه برای یک منظور استفاده می کنند

ادامه مطلب

نوشته شده در 3 دیدگاه

راهنمای خرید انواع ماشین کارتینگ – چین ، ایران ، اروپا

فروش ماشین کارتینگ

مراحل خرید ماشین کارتینگ

 

برای تالیف این مقاله با خبرگان و متخصصان رشته کارتینگ مشورت و همکاری شده ، تلاش اصلی ما بالا بردن آگاهی شما و ساده بودن بیان مطالب می باشد. آگاه باشید که از انتقاد شما خوشحال و از پیشنهاد شما ممنون می شویم ادامه مطلب

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

احداث پیست کارتینگ پروژه ای است که نباید دست کم گرفته شود

احداث پیست کارتینگ پروژه ای است که نباید دست کم گرفته شود . این پروژه می تواند هزینه بر باشد و زمانبر  می باشد . پیست های کارتینگ معمولاً توسط سرمایه گذاران خریداری و اداره می شوند چرا که به عنوان مثال تملک 10 ماشین کارتینگ آماده به کار به تنهایی امری پر هزینه می باشد.

ادامه مطلب

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

درباره تونی کارت از قدیمی ترین برند های تولید کارت مسابقه ای چه میدانید

tony kart

تونی کارت ، اگر حتی کوچکترین آشنایی با کارتینگ داشته باشید قطعا نام ین برند معروف  را شنیده اید . برندی قدیمی که افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد

وقتی حرف از ورزش کارتینگ حرفه ای می شود اولین برندی که صحبت از آن می شود Tony kart است

ادامه مطلب