نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

بررسی اولین ماشین کارتینگ دو نفره ایران

ماشین کارتینگ دو نفره

ویژگی های ماشین کارتینگ دو نفره ایران کارتینگ

مهمترین دلیل حضور مشتریان و مهمانان در پیست کارتینگ ، تجربه رانندگی و هیجان است که با ماشین های کارتینگ از دیرباز تاکنون انجام شده است ، اما بعضی از گروه های سنی و افراد با چثه های کوچکتر امکان رانندن ماشین های رنتال را به تنهایی ندارند و در صورت انجام اینکار از کنترل لازم بروی کارت و ایمنی کافی جهت حفظ سلامت خود برخوردار نیستیند. به همین دلیل مجموعه ایران کارتینگ برای اولین بار در ایران تصمیم به ساخت ماشین کارتینگ دو نفره گرفت. در این مقاله مشخصات و خصوصیات این کارت دو نفره را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

علیرغم اینکه ماشین های تولید ایران کارتینگ دارای صندلی کشویی هستند اما همچنان برخی از فراد توانایی رانندگی با این کارت هار را دارا نیستند.

علاوه بر موارد فوق ، گاهی افراد مشتاق رانندگی و لذت بردن از کارتینگ در کنار هم هستند ، بعنوان دو عضو یک خانواده  مثال پدر و مادر و فرزند  یا یک زوج جوان که هدف حضور آنها در پیست کارتینگ جهت رقابت نیست و صرفاً برای لذت باهم بودن وثبت لحظات شاد به پیست کارتینگ مراجعه کرده اند.

 

اینجاست که جای خالی یک ماشین کارتینگ دو نفره احساس می شود!

 

ایران کارتینگ با تجربه ساخت مدل های موفقی همچون RK-EVO  و RK-EVO X  از سال 1396 شروع به طراحی و ساخت ماشین کارتینگ دونفره کرد که نتیجه این تلاش محصولی درجه یک و بی نظیر در کشور بود. از این رو دراین مقاله سعی داریم از زاویه دیگر و با دید باز به ماشین کارتینگ دو نفره مدل  RK-TWIN نگاهی بیندازیم.

 

کارتینگ دو نفره
ماشین کارتینگ دو نفره

 

  • ارگونومی

روش سوار شدن و پیاده شدن ، محل قرارگیری پاها و دست راننده (سرنشین جلو) همانند کارت های یک نفره است و تغییر آنچنانی ایجاد نشده است . سوار و پیاده شدن سرنشین عقب نیز با کارت های یک نفره تفاوتی ندارد اما محل قرار گیری پاها علاوه بر تسلط و راحتی سرنشین ایمنی صد در صدی را برای شخص به ارمغان می آورد . در دو طرف صندلی نیز دسته هایی برای گرفتن دست تعبیه شده است .

  • ایمنی

علاوه بر فاصله مساوی هر دو سرنشین از طرفین امکان برخورد با موانع و اشیاع به طور چشمگیری کاهش یافته در عین حال برای هردو سرنشین کمربند ایمنی دونقطه اتصال نصب شده که از خارج شدن فرد از صندلی و پرت شدن در هنگام تصادفات جلوگیری می کند . رول بار برای سرنشین پیشین ، کاور زنجیر و دنده زنجیر از دیگر امکانات ایمنی RK-TWIN می باشد. البته قرار گرفتن انجین ، محور و قطعات متحرک اصلی در پشت کارت و دورترین قسمت از سرنشینان احتمال آسیب دیدگی ناشی از برخورد با این قطعات را تا حد زیادی غیر ممکن می سازد.

 

  • قدرت موتور

برای اولین بار در محصولات ایران کارتینگ به صورت استاندارد انجین قدرتمند 240 سی سی نصب شده که توان بالایی را به راننده اعطا می کند که حتی قابلیت رقابت با ماشین های یکنفره را دارد . البته که غالب طرفداران RK-TWIN  به دنبال سرعت و هیجان با این کارت نیستند اما این امکان برای شما فراهم شده ، درضمن امکان سفارش نصب انجین 200 سی سی نیز هنگام ثبت سفارش ممکن است.

 

  • سرویس پذیری

سرویس و نگهداری از مهمترین مسایل هر ماشین کارتینگ است ، در طراحی و ساخت صفر تا صد این کارت تلاش شده تا نگهداری از این کارت به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. به عنوان مثال برای سرویس انجین کارت ، صندلی عقب به طور کامل و به ساده ترین روش ممکن جدا می شود و دسترسی کاملی از تمام زاویا به انجین را به شما می دهد.

 

 

برای مشاهده ریز امکانات و مشخصات فنی RK – TWIN  می توانید صفحه این محصول مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =