نوشته شده در 2 دیدگاه

آشنایی با روش صحیح جا انداختن لاستیک کارتینگ

لاستیک رپتور

در این مقاله  به نکاتی که پیش از جا انداختن لاستیک کارتینگ باید بدانید پرداخته شده ، موردی که بسیار مهم است و در صورت رعایت نکردن صدمات جبران ناپذیری به فرد و یا افراد وارد می نماید.

 

تذکرات ایمنی:

شاید غیر قابل باور بباشد اما درصد قابل توجهی از صدمات جرحی و مرگ و میر در ورزش و مسابقات کارتینگ نتیجه درست جا نزدن لاستیک کارتینگ در رینگ می باشد که در هنگام باد کردن ، رانندگی و جابه جایی اتفاق می افتد ، بنابراین هرگز و هرگز از فشار 35psi در هنگام باد کردن لاستیک کارت تجاوز نکنید . در طول زمان باد کردن لاستیک کارت حتما از دستکش و عینک ایمنی مخصوص استفاده کنید همچنین در مکانی مشغول باد کردن لاستیک کارت باشید که عاری از هرگونه وسایل قابل انفجار و احتراق باشد.

 

حتماً و حتماً برای جا زدن و باد کردن لاستیک کارت باید افراد آموزش دیده و ترجیحاً با تجربه حضور داشته باشند.

1- پیشنهاد می شود از والف “TR412” که قابل نصب بر روی تمامی کارت های رنتال و ریس می باشد استفاده نمایید.

2- هنگام جا زدن لاستیک کارت همیشه از روان کننده ها مانند گریس استفاده نمایید تا علاوه بر راحتتر جا خوردن تایر از وارد چدن صدمه لاستیک و رینگ جلوگیری شود .

3- هنگام جا زدن لاستیک در رینگ های یک تکه مراقبت و احتیاط بیشتری را بخرج دهید تا باعث صدمه دیدن و نادرست جا خوردن لاستیک در رینگ نشود.

4- نهایت فشار پیشنهاد شده برای لاستیک کارت 35psi می باشد که این میزان فشار معمولاً برای چک کردن تیوبلس بودن لاستیک کارت استفاده می شود و نه رانندگی عادی .

5- بعد از جا زدن تایر حتماً دور تا دور و هر دو طرف رینگ و لاستیک را چک نمایید که تمامی سطح لاستیک با لبه رینگ درگیر شده باشد و درست جا افتاده باشد.

6- بعد از جازدن لاستیک کارت فشار را بین 6 الی 21 psi تنظیم نمایید.

7- برای مطمئن شدن از جا گیری درست تایر از نشانه گر جهت چرخش لاستیک که بروی تمامی برند های لاستیک کارت وجود دارد استفاده کنید.

8- پس از نصب رینگ و لاستیک کارت بر روی محور حتماً چک کنید که نشانه گر جهت چرخش هر دو لاستیک در یک جهت باشد.

 

 

برای مشاهده  و مقایسه رینگ ها و انواع لاستیک کارتینگ به بخش قطعات مراجعه فرمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با روش صحیح جا انداختن لاستیک کارتینگ»

  1. من یه سوال دارم!این محصولات الان هم تولید میشه؟

    1. سلام
      کدوم محصولات؟
      اگر منظورتون بخش فروشگاه هست ، بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =