نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

تعدادی از قوانین احداث پیست کارتینگ

برای احداث پیست کارتینگ این موضوع را به دو دسته اصلی تقسیم میکنیم :

1- پیست های حرفه ای که برای برگزاری مسابقات و جام های بین المللی ساخته و طراحی می شوند که از قوانین نسبتاً سخت برای ساخت بهره می برند.

2- پیست های رنتال که صرفاً جنبه استفاده تفریحی / تجاری دارند که البته قوانین حداقلی برای این پیست ها هم وجود دارد اما نه به سختی پیست های حرفه ای.

احداث پیست کارتینگ حرفه ای

پیست های حرفه ای برای دریافت لایسنس کمیسیون جهانی کارتینگ (CIK) که زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) است باید زمان طراحی ، هنگام ساخت و زمان بهره برداری زیر نظر کارشناسان رسمی کمیسیون جهانی کارتینگ باشند ، گذراندن فیلترها و استاندارد های ساخت و طراحی گرچه تقریباً سخت است اما از مزایایی مانند ثبت پیست در تقویم رسمی کمیسیون جهانی کارتینگ جهت برگزاری مسابقات ، جام ها و … بهرمند می شوند که این لایسنس بسیار بسیار معتبر را فقط یک پیست در کشور دارد ( پیست کارتینگ بین المللی پرند ).

احداث پیست کارتینگ

پیست های کارتینگی که بتوانند این گواهینامه معتبر را کسب نمایند میتوانند همزان مسابقات بین المللی ، مسابقات کشوری ، مسابقات محلی / سازمانی و یا در باقی ایام از ظرفیت پیست برای استفاده رنتال و تایم های تمرینی استفاده کنند که موارد فوق درآمد بسزایی را برای مجموعه ها بهمراه دارد. علاوه بر این موارد مجموعه هایی با این استاندارهای بین المللی پرستیژ بسیار بالایی برای کشور و همینطور درسطح جهانی بهمراه دارد.

احداث پیست کارتینگ رنتال

پیست های رنتال برای استفاده عموم هستند ، بالاترین رده ی مسابقات در این پیست ها معمولاً مسابقات استانی هستند که آن هم بیشتر توسط اشخاص و یا فدراسیون های اتومبیلرانی محلی برگزار میشود . استاندارد های خاص و سختگیرانه ای برای این سبک پیست ها وجود ندارد اما باید حداقل هایی مانند موارد زیر را داشته باشند :

  • کافی بودن طول و عرض مسیر پیست
  • دارا بودن محل های سوختگیری مجزا از پیست
  • داشتن محل Pit Lane مشخص برای توقف و تعویض سرنشینان
  • و…

احداث پیست کارتینگ

پیست های رنتال در سراسر دنیا بر خلاف ایران اکثرا برای افزایش عمر پیست و کارت ها بجای آسفالت از بتن استفاده می کنند که باعث کاهش بسیار زیاد هزینه های نهان و پنهان پیست بخصوص در هنگام بهره برداری می شود . در پیست های رنتال که میل بیشتری به اهداف اقتصادی دارد باید هزینه ها را تا حد امکان کاهش و درآمد ها را بالا برد ، پیش نیاز این امر داشتن مجموعه ای است که با طراحی و ساختاری مناسب باعث جلوگیری از تصادفات و خسارت به کارت ها ، بالا بودن استقبال عموم ، طولانی مدت بودن عمر آسفالت یا بتن ، بالا بردن هزینه های بلیط فروشی و از این دست موارد است

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت لایسنس رسمی CIK-FIA با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =