نوشته شده در 2 دیدگاه

7 گام در طراحی پیست کارتینگ

ایران کارتینگ ازابتدا تلاش نموده تا رسالت فرهنگ سازی خود از جمله طراحی پیست کارتینگ را به نحو صحیح انجام دهد که تاکنون به یاری خدا توانسته نسبت به سالیان گذشته پیشرفت بسیار خوب و چشمگیری داشته باشد و بستر مناسبی را برای آینده تفریحات موتوری ایجاد کرده که شرکت های تازه وارد و نوپا می توانند در این رشته ها شروع به کار کنند.

در تمام دنیا طراحی علم و تخصصی بسیار پر اهمیت و مهم است که متاسفانه در ایران کمتر کسی به این موضوع توجه می کند. طراحی نه تنها برای زیبایی کاربرد دارد بلکه برای رسیدن به نتیجه ای اصولی و بدون مشکل امری ضروی تلقی می شود. در عین حال این مقاله به صورت بسیار خلاصه و ابتدایی به شما کمک خواهد که تا بخشی از پایه و اساس طراحی را به کار ببندید و اصول ابتدایی طراحی یک پیست کارتینگ یا پیست دریفت ترایک را اجرا نمایید.

مراحل طراحی پیست کارتینگ

1- دسترسی و ورودی مجموعه :

طراحی پیست کارتینگ از ورودی مجموعه باید به گونه ای باشد که دو اصل زیر رعایت شود :

  • سهولت دسترسی به در ورودی (نزدیک بودن به پارکینگ و خیابان اصلی)
  • دارا بودن پارکینگ به میزان کافی

2- محل بلیط فروشی و ورودی پیست :

ورودی پیست و محل بلیط فروشی باید به اندازه معینی فاصله داشته باشند ، نه به حدی نزدیک که درمواقع شلوغی صف خریداران بلیط و صف نوبت وارد شدن به پیست باعث بی نظمی شود و نه اندازه ای دور که پیدا کردن و رفت و آمد به باجه بلیط فروشی مشتریان را از خرید بلیط و استفاده از پیست منصرف کند.

3- سرویس های بهداشتی :

جانمایی سرویس های بهداشتی باید خارج از دید و نمای مستقیم پیست باشد ولی تا حد ممکن فاصله ای نزدیک با پیست داشته باشد تا امکان استفاده و پیدا کردن آن برای همگان آسان باشد

4- انبار :

انبار یک پیست کارتینگ باید همانند یک گاوصندق گرانبها در محلی امن و دور از دسترس افراد غیر مسئول قرار گیرد ولی در نزدیک ترین جا به محل پیت قرار داشته باشد تا در مواقع ضروری در سریع ترین زمان ممکن دسترسی به آن فراهم گردد.

5- نورپردازی :

در طراحی پیست کارتینگ از حیث روشن کردن محیط نورپردازی بسیار حائز اهمیت است ، ساعت اوج شلوغی پیست کارتینگ شما اغلب بعد از زمان غروب آفتاب است پس باید حتما برای نصب پرژکتور و برج های نور پس از تعیین مسیر پیست با متخصص و خبره نور پردازی مشورت نمایید.

6- پیت لاین :

محل قرارگیری پیت (محل سوار و پیاده شدن مراجعین) و ورودی پیست باید در کمترین فاصله پس از برداشتن لوازمی مانند کلاه ، دستکش ، پد گردن و … باشد تا از وارد شدن به محیط پیست و سردرگمی مهمانان پیشگیری شود.

7- پیچ ها :

از مهمترین موارد ایمنی که باید رعایت شود محل قرار گرفتن پیچ ها است که بشدت تاکید شده است که هیچ وجه نباید پس از خروجی پیچ ها در سمت مخالف مانعی غیراز لاستیک وجود داشته باشد که اگر در صورت خارج شدن کارت از پیچ به موانع برخورد کند.

طراحی پیست کارتینگ

هفت مورد فوق تنها بخش کوچی از پروژه طراحی یک مجموعه کارتینگ هست که می توانید با حداقل هزینه این آیتم ها را اجرایی نمایید ، برای دریافت راهنمایی بیشترو مشاوره صفر تا صد یک مجموعه تفریحی چند منظوره اعم از کارتینگ ، دریفت ترایک ، ATV و غیره با ایران کارتینگ در تماس باشید تا با کمترین هزینه و سرمایه گذاری بیشترین بازده و سوددهی را داشته باشید.

برای اطلاع از قوانین احداث پیست کارتینگ اینجا کلیک کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «7 گام در طراحی پیست کارتینگ»

  1. سلام
    بنده از طرف باشگاه صنعت نفت آبادان پیام می فرستم
    لطفا یه شماره تماس جهت گرفتن مشاوره ارسال فرمایید

    1. سلام
      با شماره های 09157070135 در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفت =