نوشته شده در یک دیدگاه

اهمیت کارتینگ در شروع ورزش اتومبیلرانی

آموزش کارتینگ

کارتینگ را بهتر بشناسیم

اهمیت کارتینگ رشته را باید جدا از تاریخچه کارتینگ دانست ،   هر بار که به دنبال آشنایی با ورزش کارتینگ در اینترنت باشیم صرفا با تیتر تکراری تاریخچه کارتینگ روبرو میشویم اما در اینجا متفاوت می نگریم.

کارتینگ معمولاً به عنوان کم هزینه ترین و ایمن ترین رشته برا فراگیری و شروع رشته های متنوع اتومبیلرانی شناخته می شود . بخش مهمی از رانندگان کارتینگ را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند اما قسمت عمده رانندگان و دست اندر کاران را افراد بالغ و با تجربه تشکیل می دهند . کارتینگ به عنوان نخستین گام در شروع زندگی حرفه ای رانندگان مسابقه ای می باشد ، پس اهمیت کارتینگ را دست کم نگیرید!
این رشته مهارت های رانندگی سپر به سپر و سرعت بالا را برای عکس العمل های سریع ، دقت در کنترل ماشین و مهارت های تصمیم گیری درست در کمترین زمان را برای برای رانندگان فراهم می سازد . همچنین می توان تجربه با نحوه کارکرد قسمت های مهم ماشین همچون گیربکس ، تایر ، موقعیت صندلی و سفتی شاسی را بدست می اورد.

اهمیت کارتینگ

تمامی رانندگان حال حاضر یا پیشین فرمولا وان با رانندگی ماشین کارتینگ رشد داشته اند و بزرگ شده اند ، قهرمانان پر آوازه ای همچون ایرتون سنا ، مایکل شوماخر ، فرناندو آلونزو ، جنسن باتن ، لویس همیلتون و سباستین وتل .

در آگوست سال 2009 قهرمان آسطوره ای فرمولا وان تیم فراری مایکل شوماخر که برای مدتی از مسابقات فرمولا وان فاصله گرفته بود مهارت های خود را با ماشین کارتینگ آزمود و حتی در مسابقه ای که در پیست بین المللی SKUSA برگزار شد شرکت کرد سپس در مسابقه ای که هر سال در لاس وگاس با شرکت رانندگان مطرح فرمولا وان برگزار می شود شرکت کرد و کسب مقام کرد.
شوماخر عادت داشت برای تمرینات آمادگی از ماشین کارتینگ استفاده کند که این نمونه ای از اهمیت ویژه این رشته در میان رشته های دیگر وسطح بالاتر اتومبیلرانی می باشد.

 

 

برای افزایش اطلاعات خود عضویت در خبرنامه ایران کارتینگ و مطالعه دیگر مقالات را فراموش نکنید!

1 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت کارتینگ در شروع ورزش اتومبیلرانی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =